Husk at bruge erfaringer til din E-mail marketing

dsfv6

Det er selvfølgelig vigtigt at trække på sin 2021 læring, når du skal arbejde med E-mail marketing i fremtiden. Eller du kan trække på den læring og erfaring de har fået hos din samarbejdspartner.

Owned marketing er vigtig

Hos bureauet Poetype understreger de vigtigheden af at owned marketing er en vigtig ting i disse år. Med owned marketing menes at udnytte de kanaler og kontakter som du allerede har. Altså at lave indhold til de kunder, som du har haft i din butik en gang før. Det er en markant billigere måde at opnå salg på og den erfaring er vigtigt at tage med sig videre.

Kvaliteten i leads er vigtig

Erfaringer viser at det ikke blot handler om at øge antallet af modtagere på din liste, når du foretager E-mail marketing. Det er vigtigere at have kvalitet i de leads du får genereret. Altså du skal sørge for at have den rette content, som du ved har større chance for at genere et salg.

Information er godt

Helt generelt er det bare en god ide at holde sine kunder informeret om tiltag i eksempelvis din webshop. Folk der føler sig informeret føler sig vigtige, og derfor har de også større tilbøjelighed til at købe igen. Du kommer ofte langt med en informationsmail til dine nuværende kunder.

Få det rette mix

Det er super vigtigt at når du benytter E-mail marketing, så skal den være en del af din samlede markedsføring. Altså du skal gøre det i tråd med din strategi, og selvfølglig i forhold til andre tiltag, der er planlagt.

Benyt specialister

Det er altid en god ide at benytte specialister til at arbejde med din E-mail marketing. Erfaring og know-how giver bare ekstra kvalitet i din markedsføring, og rent økonomisk kan det helt sikkert bedre betale sig at få lavet et kvalitetsprodukt.